Hur ansluter jag min nya eltandborste från Oral-B till appen?

Hur ansluter jag min nya eltandborste från Oral-B till appen?

Om du har problem med att ansluta din eltandborste från Oral-B till appen behöver du kanske uppdatera Oral-B-appen till den senaste versionen. Du kan uppdatera manuellt till version 8.x genom att besöka Google Play Store eller iOS App Store.

Följ dessa enkla steg för att automatiskt ansluta din Oral-B-tandborste till appen via Bluetooth:

  1. kontrollera att din enhet har Bluetooth aktiverat* och att den är kompatibel med appen
  2. öppna Oral-B-appen
  3. följ instruktionerna i appen för att parkoppla Bluetooth
  4. kontrollera att tandborsten inte sitter på laddstationen
  5. aktivera Bluetooth genom att trycka en gång på läges- eller på/av-knappen på din tandborste
  6. fortsätt att följa instruktionerna i appen
  7. du får ett bekräftelsemeddelande när din tandborste är ansluten till appen.

*Din smarttelefon måste stödja Bluetooth 4.0 (eller högre) för att din tandborste ska kunna parkopplas. Om en Genius X- eller iO-tandborste ska parkopplas måste din smarttelefon stödja Bluetooth 4.2.

Följ stegen nedan för att ansluta eller lägga till din nya eltandborste från Oral-B till den senaste Oral-B-appen:

  1. kontrollera att din enhet har Bluetooth aktiverat och att den är kompatibel med appen
  2. öppna Oral-B-appen och gå till skärmen ”MORE” (mer)
  3. välj alternativet ”YOUR BRUSH” (din borste) i menyn
  4. tryck på ”CONNECT NEW BRUSH” (anslut ny borste) längst ner på skärmen
  5. välj ”YES” (ja) när du uppmanas att ansluta din tandborste
  6. tryck på ”START” på välkomstskärmen
  7. aktivera Bluetooth genom att trycka en gång på på/av-knappen på din tandborste
  8. Appen meddelar dig när den har hittat din eltandborste.
  9. Du kan stänga av din eltandborste när den har blivit ansluten till appen.

Det kan hända att en tidigare etablerad anslutning bryts eller fryser. I så fall kan du pröva dessa lösningar:

  1. Stäng av Bluetooth på din smarttelefon och aktivera sedan Bluetooth på nytt.
  2. Om anslutningen inte återupprättas efter detta kan du:
  3. stänga av telefonen och starta om den
  4. aktivera Bluetooth och telefonen på nytt.

Om anslutningsproblemen kvarstår ber vi dig ringa vår support på 1-800-56-ORALB (1-800-566-7252).

När du har parkopplat din laddningsbara Oral-B-tandborste med Oral-B-appen kommer din tandborste att upptäckas av Oral-B-appen varje gång din tandborste används och Oral-B-appen körs i närheten.

Några tips vid tandborstning med Oral-B-appen:

  1. Låt alltid Bluetooth vara aktiverat på din smarttelefon, så att du kan utnyttja appens funktioner till fullo.
  2. Ha din smarttelefon i närheten (inom 5 meters avstånd) när du borstar tänderna.
  3. Förvara alltid smarttelefonen på en torr och säker plats medan du borstar tänderna.

Observera: Du behöver inte parkoppla Oral-B-eltandborsten med din telefon, som du kanske gör med många andra Bluetooth-enheter. Om du försöker göra detta efterfrågas en fyrsiffrig pinkod, men det är inte nödvändigt. Istället behöver du bara aktivera Bluetooth på telefonen och tandborsten, öppna appen och starta tandborsten.