Batteriproblem med din eltandborste

Beroende på vilken modell du har bör det ta mellan 14 och 22 timmar att ladda borsten helt och sedan ska batteriet räcka i mellan 5 och 12 dagars borstningar (vid borstning 2 gånger om dagen, 2 minuter varje gång). Om din upplevelse skiljer sig från detta finns det ett par saker du kan testa.

  • Först och främst är det bra att kontrollera om ditt eluttag fungerar som det ska. Om det är anslutet till ett badrumsskåp kan ljusströmbrytaren på skåpet behöva slås på för att strömförsörja uttaget.
  • Se till att du inte laddar eltandborsten på en metallyta. Metallen kan störa laddningen.
  • Med våra Vitality- och PRO 500-tandborstar (märkta "Type: 3709" på undersidan av borsten) kan det ibland vara svårt att veta när de är korrekt avstängda. Om de är i laddaren när de är på kommer de inte att laddas korrekt. Det bästa att göra är att sätta tandborsten i laddaren i cirka en halvtimme och sedan försöka sätta igång den. Startar den direkt innebär det att den var ordentligt avstängd när den laddade. Men om den inte startar kan det betyda att den inte var avstängd under laddning.
  • Se till att ladda den tid som anges i bruksanvisningen. För Vitality- och PRO 500-tandborstarna innebär det 16 timmar. För Genius-sortimentet (märkt "Type: 3765" på undersidan av handtaget) innebär det 14 timmar. För alla andra tandborstar är det 22 timmar som gäller.
  • Alla våra tandborstar förutom Vitality- och PRO 500-borstarna har laddningsindikator. Den ska blinka grönt under laddning. Observera att det kan ta upp till 15 minuter innan detta händer om tandborsten var helt urladdad. När laddningen är klar ska blinkandet sluta.

Om inget av dessa tips är till hjälp och du fortfarande inte får angiven användningstid från tandborsten kan du utnyttja den tvååriga garantin som gäller på din Oral-B-tandborste. För att göra detta går du in på Reparationsservice Online. Här fyller du i dina uppgifter, eltandborstens uppgifter och får sedan en reparation inbokad. Du får då en betald retursedel skickad till dig och ett spårningsnummer så att du kan hålla reda på reparationen. Observera att du behöver en kopia på ditt kvitto för detta.

Om du har haft tandborsten i mer än två år gäller inte garantin längre. Du kan dock fortfarande få hjälp på våra servicecenter. Vi rekommenderar att du kontaktar dem via telefon eller e-post innan du skickar in din tandborste eftersom de kan ge dig råd om vad du bör göra.

Om du behöver mer hjälp är du välkommen att använda kontaktformuläret på vår webbsida.

Var det här svaret till hjälp?

För bästa resultat och upplevelse, ladda ner Oral-B Appen - koppla din tandborste och håll den uppdaterad.

Hämta i APP STOREHämta i APP STORESKAFFA DEN på Google PlaySKAFFA DEN på Google Play