Populära frågor om Oral-B-garanti och service

Har du någon fråga om Oral-B:s garanti eller service? Det är troligt att vi har besvarat den här!

Vad ingår i min Oral-B-garanti? Hur registrerar jag mig för Oral-B:s förlängda garanti? Hur kan jag få min Oral-B eltandborste servad? Kan jag byta ut batteriet i min Oral-B eltandborste?

Vad ingår i min Oral-B-garanti? Din Oral-B-garanti börjar gälla på inköpsdagen och gäller i 2 år. Om din Oral-B-produkt slutar fungera under garantiperioden kommer den trasiga komponenten att bytas ut mot en ny originalreservdel med samma eller högre specifikation.*

Garantin täcker inte kosmetiska skador som till exempel repor eller skador som orsakas av:

– normalt slitage – olycka, felaktig användning, smuts eller vatten – att produkten manipuleras – felaktig användning – reparationer som utförs av agenter som inte godkänts av Oral-B/Braun – underlåtenhet att ta hand om produkten på rätt sätt, inklusive laddning – att produkten ändras eller används för kommersiella ändamål

Obs! Endast elektriska enheter täcks av garantin – tillbehör ingår inte (till exempel resefodral, hållare för borsthuvuden, smartphone-hållare)

Om du behöver information om var du kan få dina elprodukter från Oral-B servade eller reparerade (vare sig de omfattas av garanti eller inte) kan du läsa våra användbara länkar nedan.

Hur registrerar jag mig för Oral-B:s förlängda garanti? Du kan registrera din Oral-B eltandborste för ytterligare 1 års förlängd garanti om du registrerar dig inom 2 år från inköpsdatumet. Klicka här för att ansöka om förlängd garanti. Du måste ange personuppgifter och uppgifter om din tandborste, så se till att du har den till hands när du registrerar dig.

När du har registrerat dig får du ett e-postmeddelande för att bekräfta din registrering för förlängd garanti. Om du inte har någon e-postadress skriver du bara ut en kopia av bekräftelsesidan för registreringen när din registrering är klar. Spara din e-postbekräftelse eller registreringsbekräftelse och ditt kvitto på ett säkert ställe, eftersom du måste skicka en kopia om du mot förmodan skulle behöva göra ett anspråk mot våra allmänna garantivillkor under den förlängda perioden.

Obs! Om du upplever några problem under din registrering, kontakta vår kundtjänst kostnadsfritt på telefon. De hjälper gärna till och skickar dig ett e-postmeddelande med en bekräftelse på förlängningen av din Oral-B-garanti.

Hur kan jag få min Oral-B eltandborste servad? Om din Oral-B eltandborste slutar fungera som den ska inom den två år långa garantiperioden (tre år om du slutfört vår garantiförlängningsregistrering) kan du få din enhet servad hos vår(a) servicepartner. Servicecentret reparerar eller ersätter din Oral-B eltandborste kostnadsfritt, förutsatt att den uppfyller våra garantivillkor.

För garantiservice: Besök www.service.braun.com för att få information om ditt auktoriserade Oral B-servicecenter.

När du skickar tillbaka tandborsten ska du se till att den är förpackad på lämpligt sätt för att tåla normal frakthantering. Vi rekommenderar att du skaffar ett försändelsebevis. Vår garanti täcker kostnader för reparation eller ersättning av produkter samt fraktkostnader.

För service utanför garantin: Du kan fortfarande skicka din eltandborste till vårt servicecenter eftersom de erbjuder en kostnadsfri reparationsuppskattning.

Kan jag byta ut batteriet i min Oral-B eltandborste? Nej, du kan inte byta ut batteriet i din Oral-B eltandborste. Batteriet sitter i elektroniken på tandborstens handtag och enheten har förslutits så att den förblir vattentät. Av dessa skäl tillhandahåller vi inga utbytesbatterier till Oral-B eltandborstar.

Tyckte du att den här artikeln var användbar?